Regulamin wypożyczalni internetowej
www.weznaweekend.pl
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Wypożyczalnia www.weznaweekend.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów najmu produktów oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep www.weznaweekend.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.
- Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Sklepu www.weznaweekend.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
- ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,
- ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
- ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r.,
- ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
- Właścicielem serwisu jest wedep. Mateusz Werczyński wpisany do CEiDG pod nr NIP 5223158692, miejsce wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: ul.Grodkowska 6 lokal 21, 01-461 Warszawa, będący jednocześnie „Usługodawcą”.
2. DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE
- REGULAMIN – niniejszy regulamin.
- FORMULARZ REZERWACJI – formularz dostępny na stronie internetowej www.weznaweekend.pl umożliwiający złożenie Zamówienia.
- SERWIS – serwis internetowy z ofertą najmu produktów znajdujący się pod adresem www.weznaweekend.pl
- KLIENT, NAJEMCA – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Wypożyczenia lub Sprzedaży ze Sprzedawcą.
- KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- PRZEDSIĘBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
- PRODUKT – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Wypożyczenia między Klientem a Wypożyczającym.
- REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu.
- SKLEP – Sklep internetowy Usługodawcy działający pod adresem www.weznaweekend.pl.
- WYPOŻYCZAJĄCY, WYNAJMUJĄCY, USŁUGODAWCA – Mateusz Werczyński prowadzący działalność pod nazwą wedep. Mateusz Werczyński z siedzibą na przy ul. Grodkowskiej 6 lokal 21, 01-461 Warszawa
- UMOWA WYPOŻYCZENIA – Umowa Wypożyczenia Produktu zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
- OFERTA – treść opublikowana w Serwisie, mająca charakter ogłoszenia najmu produktu, na konkretny okres czasu
- REZERWACJA– oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Wypożyczenia jednoznacznej ilości Produktu ze Sprzedawcą na dany okres czasu:
- CENA – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest obowiązany zapłacić Sprzedawcy za wypożyczenie lub zakup Produkt.
- OPŁATA ZA REZERWACJĘ – opłata pobierana za skuteczną Rezerwację Produktu oferowanego przez Wypożyczającego Najemcy.
- USŁUGA ELEKTORNICZA– usługa świadczona drogą elektroniczną przez Wynajmującego na rzecz Najemcy za pośrednictwem Serwisu.
- SYSTEM OPINII – usługa elektroniczna udostępniona Najemcom przez Wynajmującego, umożliwiająca zamieszczanie opinii dotyczących Produktów.
- NEWSLETTER – Usługa elektroniczna pozwalająca Najemcy na subskrybowanie i otrzymywanie na podany przez Najemcę adres e-mail bezpłatnych informacji pochodzących od Wynajmującego, dotyczących Serwisu oraz dostępnych w nim Ofert.
3. INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ICH ZAMAWIANIA
- Serwis www.weznaweekend.pl prowadzi usługę rezerwacji Produktów za pośrednictwem sieci Internet.
- Serwis dostępny jest w przeglądarkach internetowych na komputerach oraz urządzeniach mobilnych.
- Produkty oferowane w Sklepie są nowe oraz używane, zgodne z umową i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
- Informacje znajdujące się na stronach internetowych Serwisu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę wypożyczenia określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.
- Cena Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki w tym podatek VAT . Cena nie zawiera kosztów dostawy.
- Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień (Sklep www.weznaweekend.pl) – 24 godziny na dobę przez cały rok.
- Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
- Rezerwacji można dokonać w jeden z następujących sposobów:
- Telefonicznie pod numerem 531332624
- Za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected]
- Poprzez formularz rezerwacyjny dostępny na stronie Serwisu.
4. ZAWARCIE UMOWY NAJMU
- Do zawarcia Umowy Najmu, niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia udostępnionym przez Usługodawcę sposobem, zgodnie z § 3 pkt 6 Regulaminu.
- W wypadku niepoprawnego wypełnienia danych rezerwacja Wypożyczający skontaktuje się z Najemcą. Jeżeli kontakt z Najemcą będzie niemożliwy, Wypożyczający zastrzega sobie prawo do anulowania rezerwacji.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.
- Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia, o którym mowa w pkt 3 niniejszego paragrafu powoduje związanie Klienta jego Rezerwacją. Potwierdzenie otrzymania Rezerwacji następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail. Rezerwacje które nie otrzymały maila potwierdzenia, a w szczególności rezerwacje nieopłacone są niewiążące dla obu stron.
- W przypadku braku płatności za złożoną wstępną Rezerwację przed terminem odbioru Wynajmujący nie ma obowiązku wydania sprzętu ani stawienia się w miejscu odbioru rezerwowanych produktów.
- Na podstawie otrzymanej powyższej wiadomości email klient zobowiązuje się stawić w miejscu umówionego odbioru produktów w określonym czasie, który uwzględniony jest w wiadomości email. Klient celem podpisania umowy najmu podczas odbioru produktów musi posiadać dowód osobisty umożliwiający weryfikacje jego danych osobowych.
- Klient w momencie zawarcia umowy oświadcza że zapoznał się z niniejszym Regulaminem
- W dniu wypożyczenia produktu Klient zobowiązuje się do podpisania umowy najmu przez Wynajmującego produkt zgodnie z jego stanem faktycznym. Wynajmujący zobowiązuje się do zapewnienia produktu stanowiącego obiekt najmu zgodnie z jego obowiązkiem opisanym w &8 pkt. 1.
- W dniu zwrotu produktu Klient zobowiązuje się do podpisania protokołu odbioru przez Wynajmującego produktu zgodnie z jego stanem faktycznym. Klient zobowiązuje się do zwrotu produktu w stanie opisanym w &6 pkt. 7.
- Najemca wyraża zgodę na wystawianie i przesyłanie drogą elektroniczną, na wskazany przez siebie adres e-mail, elektronicznego obrazu dokumentów rozliczeniowych, w szczególności takich jak: faktury VAT z załącznikami, faktury VAT korygujące z załącznikami i formularzy. Niniejsza zgoda uprawnia Wynajmującego również do wystawiania i przesyłania faktur VAT w formie elektronicznej, zgodnie z rozporządzeniem ministra finansów z dnia 17 grudnia 2010 r. w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej.
5. SPOSOBY PŁATNOŚCI
- Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
- Płatność za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności (Przelewy24, Stripe).
- W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Rezerwacji. Elektroniczny system płatności umożliwia dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej ,szybkiego przelewu z wybranych polskich banków, płatności BLIK.
- Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy Wypożyczenia w terminie 2 dni roboczych od dnia jej zawarcia, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
- W przypadku braku płatności za rezerwacje w okresie 2 dni, rezerwacja zostaje automatycznie anulowana.
- W przypadku braku płatności za rezerwacje przed terminem realizacji Rezerwacji, Rezerwacja jest traktowana jako niewiążąca i Wynajmujący nie ma obowiązku wydania Zamówienia.
6. ODPOWIEDZIALNOŚĆ WYNAJMUJĄCEGO I NAJEMCY
- Najemca zobowiązany jest do dokonania zapłaty za najem produktów, w terminie maksymalnym na 7 dni przed datą rozpoczęcia realizacji Umowy najmu, chyba że termin rozpoczęcia wynajmu lub sposobu płatności na to nie pozwala.
- W przypadku braku płatności Wynajmujący zastrzega sobie prawo do odwołania rezerwacji.
- Wynajmujący zapewnia, że produkty wynajęte Najemcy są w pełni sprawne i zgodne z opisem znajdującym się w Serwisie internetowym, a Najemca, odbierając produkty potwierdza ten fakt.
- W przypadku płatności gotówką za wynajem przy odbiorze na czas najmu produktów pobrana zostaje kaucja zwrotna, która stanowi zabezpieczenie zobowiązań Najemcy względem Wynajmującego, jakie mogą wynikać z realizacji niniejszej umowy najmu.
- W przypadku płatności online na okres wynajmu nie jest pobierana kaucja zwrotna.
- W okresie najmu, Najemca jest odpowiedzialny za Produkt.
- Najemca zobowiązuje się do należytego traktowania Produktu, będącego przedmiotem Umowy najmu i jego zwrotu w stanie nienaruszonym, poza stopień wynikający z normalnego użytkowania.
- W przypadku jakichkolwiek uszkodzeń wynajętego Produktu powstałych w wyniku zaniedbania, niewłaściwego użycia lub nadużycia Najemcy, Najemca ponosi koszty naprawy Produktu, jednak nie większe niż wartość Produktu wpisana w Umowę najmu.
- Z chwilą rozwiązania umowy najmu Najemca zobowiązany jest do zwrotu najmowanych produktów. Zwrot produktów następuje bez odrębnego wezwania, pod rygorem dochodzenia przez Wynajmującego od Najemcy zapłaty pełnej kwoty wartości wypożyczonych produktów i dodatkowo zatrzymania pełnej kwoty kaucji.
- W przypadku braku uszkodzeń kaucja jest zwracana bez odsetek w dniu zwrotu wynajętego produktu.
- W przypadku przekroczenia terminu zostaje naliczona kara umowna w wysokości 150% jednodniowego kosztu najmu, za każdy dzień zwłoki.
- Niezwrócenie Przedmiotu wynajmu w terminie umówionym traktowane będzie jako przywłaszczenie i zostanie zgłoszone organom ścigania. W razie zaginięcia, utraty lub zniszczenia sprzętu, Najemca zobowiązany jest zapłacić Wynajmującemu równowartość jego ceny rynkowej wpisanej w umowie.
Od chwili odbioru sprzętu od Wynajmującego do momentu jego zwrotu Najemca ponosi odpowiedzialność za jego zaginięcie lub uszkodzenie; kradzież lub dewastacje Najemca ma obowiązek bezzwłocznie zgłosić organom ścigania.
7. REKLAMACJA PRODUKTU I ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Przedsiębiorca zastrzega prawo do odwołania rezerwacji jeżeli klient figuruje w rejestrach KRD – krajowy rejestr dłużników, BIG – biuro informacji gospodarczej, dlugi.info.
- W przypadku odwołania Rezerwacji przez Najemcę na okres krótszy niż 2 dni od rozpoczęcia okresu najmu, opłata za rezerwacji nie podlega zwrotowi.
- W przypadku odwołania Rezerwacji przez Najemcę na okres 2-7 dni od rozpoczęcia okresu najmu, opłata za rezerwację podlega zwrotowi w kwocie 60% wartości całej kwoty rezerwacji i zostanie dokonana w formie przelewu bankowego na numer konta bankowego wskazany przez Najemcę w terminie do 14 dni od dnia otrzymania potwierdzenia anulowania umowy przez Wynajmującego.
- W przypadku odwołania Rezerwacji przez Najemcę w okresie dłuższym niż 7 dni od rozpoczęcia okresu najmu, opłata za rezerwację podlega zwrotowi w kwocie 100% wartości całej kwoty rezerwacji i zostanie dokonana w formie przelewu bankowego na numer konta bankowego wskazany przez Najemcę przez Najemcę w terminie do 7 dni od dnia otrzymania potwierdzenia anulowania umowy przez Wynajmującego.
- Rezygnacja przez Najemcę w terminie krótszym niż 7 dni przed realizacją określoną w Umowie najmu nie uprawnia do zwrotu pełnej wpłaconej należności z tytułu tej Umowy.
- Najemca ma prawo do złożenia zastrzeżeń do realizacji Umowy najmu przez Wynajmującego, w okresie do 14 dni po jej zakończeniu. Każdy przypadek zastrzeżeń do realizacji Umowy najmu będzie rozpatrywany indywidualnie, przez Wynajmującego.
- Prawo odstąpienia od Umowy najmu przysługuje zarówno Wynajmującemu, jak i Najemcy, w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.
- Dla rezerwacji zrobionych na okres krótszy niż 3 dni przed datą odbioru towaru oraz opłacanych na miejscu, Przedsiębiorca zastrzega sobie prawo do odwołania rezerwacji. Dotyczy to szczególnie sytuacji w których Przedsiębiorca ma problem z telefonicznym kontaktem z Klientem.
8. RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Wynajmujący umożliwia za pośrednictwem Serwisu korzystanie z Usług Elektronicznych takich jak:
1.1. Dokonywanie Rezerwacji bezpłatnej,
1.2. Dokonywanie Rezerwacji skutecznej z zawarciem Umowy najmu,
1.3. Newsletter. - Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Najemcy w Serwisie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
- Wynajmujący ma prawo do zamieszczania na Stronach serwisu treści reklamowych. Treści te stanowią integralną część Serwisu i prezentowanych w nim produktów.
9. WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Świadczenie Usług Elektronicznych określonych w § 8 pkt 1.2 Regulaminu przez Wynajmującego jest odpłatne.
- Świadczenie Usług Elektronicznych określonych w § 8 pkt 1.1 i 1.3 Regulaminu przez Wynajmującego są nieodpłatne.
- Okres na jaki umowa zostaje zawarta:
3.1. umowa o świadczenie Usługi elektronicznej polegającej na Rezerwacji bezpłatnej zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą nieodebrania przez Najemcę produktu.
3.2. umowa o świadczenie Usługi elektronicznej polegającej na Rezerwacji skutecznej umożliwieniu zawarcia Umowy najmu w Serwisie i zawierana jest na czas oznaczony. Rezerwacja skuteczna ulega rozwiązaniu z chwilą zakończenia realizacji Umowy najmu albo zaprzestania jej składania przez Najemcę.
3.3. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na korzystaniu z Systemu Opinii zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą zamieszczenia opinii albo zaprzestania korzystania z tej Usługi przez Najemcę.
3.4. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na korzystaniu z Newslettera zawierana jest na czas nieoznaczony. - Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Wynajmujący:
3.1. komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu,
3.2. dostęp do poczty elektronicznej,
3.3. przeglądarka internetowa,
3.4. włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript. - Najmujący zobowiązany jest do korzystania z Serwisu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
- Najemca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
- Najemcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
10. REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Reklamacje związane ze świadczeniem Usługi Elektronicznej za pośrednictwem Sklepu Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected]
- W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
- Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia.
- Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Usługobiorcę sposób
11. WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej:
1.1. Wypowiedzeniu może ulec umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym (prowadzenie Konta, Newsletter).
1.2. Najemca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn, poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected]
1.3. Wynajmujący może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym w przypadku, gdy Najemca narusza Regulamin, w szczególności, gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym, po bezskutecznym wcześniejszym wezwaniu do zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa w takim wypadku wygasa po upływie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia).
1.4. Wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość. - Wynajmujący i Najemca mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia stron.
12. WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA
- Wszystkie treści zamieszczone na stronie internetowej pod adresem https://www.weznaweekend.pl korzystają z ochrony prawnoautorskiej i (z zastrzeżeniem § 13 pkt 3 oraz elementów zamieszczanych przez Najemców, wykorzystywanych na zasadzie licencji, przeniesienia majątkowych praw autorskich lub dozwolonego użytku) są własnością wedep. Mateusz Werczyński. Najemca ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Wynajmującemu, będącą następstwem użycia jakiejkolwiek zawartości serwisu, bez zgody Wynajmującego.
- Jakiekolwiek wykorzystanie przez kogokolwiek, bez wyraźnej pisemnej zgody Wynajmującego, któregokolwiek z elementów składających się na treść oraz zawartość serwisu stanowi naruszenie prawa autorskiego przysługującego Wynajmującemu i skutkuje odpowiedzialnością cywilnoprawną oraz karną.
- Wszystkie nazwy handlowe, nazwy Produktów, nazwy firm i ich logo użyte na Stronie serwisu należą do ich właścicieli i są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych. Mogą być one zastrzeżonymi znakami towarowymi. Wszystkie materiały, opisy i zdjęcia prezentowane na Stronie serwisu użyte są w celach informacyjnych.
13. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Umowy zawierane poprzez Serwis zawierane są zgodnie z prawem polskim.
- W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
- Wszelkie spory wynikłe z Umów najmu między Wynajmującym, a Najemcą będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, ze względu na siedzibę Wynajmującego.
- Najemca ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Najemca może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.